Monday 5 May 2014

Satu Hari Sebuah Buku

Bismillahirrahmanirrahim…

Al-Hamdulillah...syukur pada ALLAH yang memberi nikmat hidup & iman serta Islam kepada penulis untuk meneruskan langkahnya sebagai muslimah. Doanya moga dia & sahabat-sahabat dikurnia hati yang tabah untuk menghadapi kehidupan yang fana ini. Bagaimana kalian? Sihat @ sakit? Imannya bagaimana harus ditanya juga?

Baiklah hari ini penulis ingin berkongsi sebuah buku bertajuk ‘Pernik Cinta Oki Setiana Dewi Sejuta Pelangi”. Buku keluaran mizania Indonesia begitu memikat hati penulis saat bertandang ke rumah sahabat Nor Amira, Wan Nor Amirah & Maisarah di Seremban. Buku ini penulis pinjam dari sahabatnya dek kerana teringin membaca isi buku tersebut. Buku yang dipenuhi pengalaman-pengalaman pahit manis Oki Setiana Dewi dalam kehidupannya.



Sungguh buku ini sangat bagus membina semangat remaja untuk meneruskan hidup dengan lebih baik. Semua cerita benar yang di alami oleh OSD membuatkan penulis terus leka dalam alunan bait kata buku tersebut. Sampaikan penulis bisa tersenyum sendiri, bisa menangis menetes air mata, bisa tertawa bahagia & bisa sedih tanpa kata-kata. Biarpun bahasa Indonesia digunakan dalam buku tersebut penulis gembira dapat memahami mesej yang mahu disampaikan oleh OSD.

Memetik kata-kata OSD dalam buku tersebut pada halaman pertama buku:
Sebuah kisah tentang mereka yg memancar semangat...kisah tentang mereka yang berlomba memberi manfaat...ini tentang para pelangi, yg mengajar makna hidup dengan gradasi warna-warni; ada duka, suka, semangat, senyum, juga cinta menyingkap hikmah, menebar cinta...Ku persembahkan untuk semua hati...yang selalu menginspirasi.”

Penulis mahu menjadi seperti OSD memberi tanpa simpati, menabur bakti tanpa sunyi, penuh dengan kasih sayang & cinta dalam diri, semua dihormati tanpa penat meminta disayangi. Moga semangat OSD sentiasa bersemi dalam diri manusia yang bergelar muslimah. Nak tahu tentang buku tersebut boleh baca bukunya.

Di bawah penulis dedikasikan lirik lagu Wanita Syurga Bidadari Dunia oleh Oki Setiana Dewi (OSD) buat semua yang bergelar muslimah. Moga memberi manfaat pada kalian yang punya tali persaudaraan dengan penulis.


Lirik lagu: Wanita Syurga Bidadari Dunia
Penyanyi: Oki Setiana Dewi
Keanggunan yang terpancar darimu.. muslimah..
Ketegasan jiwamu bak perisai nan indah
Kau hadirkan pesona penuh berbalut takwa
Laksana surga di dunia

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah
Ketangguhan dirimu yang terbingkai sholehah
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa
Sejukmu menentramkan jiwa

Reff: Engkau wanita syurga bidadari dunia
Kehormatan kau jaga dengan penuh cinta
Engkau wanita syurga
bak permata berharga
berbinar indah dalam kesucian jiwa



- See more at: http://umikasum.blogspot.com/2014/02/wanita-syurga-bidadari-dunia-oki.html#sthash.XuzRWl3z.dpuf          

No comments:

Post a Comment