Monday 21 April 2014

Cinta Ilahi Cinta Hakiki

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah...berkat rahmatNya penulis masih punya ruang untuk menitip pesan terutama pada diri yang sentiasa lemah mengharap kekuatan dari ALLAH Yang Maha Esa. Cinta Ilahi cinta hakiki takkan sesekali penulis mungkiri kerana dengan cinta ALLAH dia masih bisa berdiri di bumi ini. ALLAH Maha Penyayang terhadap hamba-hambaNya cuma terkadang kita terleka dengan keindahan dunia. Cinta ALLAH memaniskan segala cinta kita di dunia malah kita turut mendapat cinta ALLAH di penghujung hayat kita di dunia hinggalah matlamat akhir kita bertemu ALLAH Yang Mah Esa.

Hari ini penulis tak berhajat berbicara panjang cuma mahu berkongsi puisi yang dah lama penulis tulis untuk dirinya dan tatapan sahabat-sahabat semua. Mungkin dengan puisi ini bakal merungkai segala kata. Mungkin dengan puisi ini menambah ketenangan di jiwa menguat cinta kita kepada ALLAH Yang Maha Kuasa. Rekayasa puisi menjadi salah satu minat penulis selain menulis cerpen dan artikel-artikel untuk kepuasan sendiri. Ya, minat itu memungkinkan semuanya terjadi. Minat itu yang menghiasi warna-warni kehidupan penulis kerana masing-masing punya minat sendiri. Betul tak? Tepuk dada tanya iman kita ya.


KU DAMBA CINTA ABADI

Cinta…
Fitrah insani selamanya
Cinta ALLAH
Cinta keluarga
Cinta suami isteri
Kerana cinta itu abstrak
Sukar digambar rupanya

Hidup insan,
Berpaksi tauhid & cinta
Cinta kerana ALLAH
Mengatasi cinta manusia
Terkadang tanpa cinta
Lesunya dunia
Umpama hilang semua warna
Terkadang tanpa cinta
Dunia bisa huru-hara
Keganasan menguasai perlakuan
Pembunuhan merobek kebahagiaan
Tanpa cinta
Adam Hawa
Mustahil bersama
Selepas berpisah di syurga

Ku damba cinta abadi
Bersemi di hati selamanya
Mengharap kasih ALLAH Maha Esa

Ku damba cinta abadi
Bisa memimpinku hingga ukhrawi
Bisa membawaku menuju Ilahi

Ku damba
Kemanisan mencintai ALLAH
Ketenangan mengingati Sang Pencipta
Kebahagiaan mengikuti suruhanNya

Siapalah aku
Mengejar cinta manusia
Sedang cintaku padaNya
Tuhan penciptaku dan alam
Masih belum sempurna
Kerna ku tahu
Diriku mendamba cinta abadi

Penulis abadikan puisi ini untuk semua yang pernah singgah di blog yang serba kekurangan. Moga dapat menjentik hati untuk lebih mencinta Ilahi. Cinta ALLAH itu yang lebih utama dari segala cinta dunia. ALLAH Maha Penyayang, jadi usah kita persiakan cinta ALLAH terhadap kita. Jadilah hambaNya yang sentiasa bersyukur. Al-Hamdulillah...

No comments:

Post a Comment