Tuesday 11 March 2014

Taubat Sebelum Terlambat

Bismillahirrahmanirrahim...

Al-Hamdulillah...syukur padaNya kerna kita masih menikmati nikmat terbesar & terindah dalam kehidupan sebagai Muslim iaitu nikmat Islam & iman. nikmat ini yang sewajarnya diucapkan sentiasa oleh umat Islam.

Al-Hamdulillah...petang ini kesempatan penulis untuk menjengah blognya masih ada. bicara di petang hari ini tentang isu yang menggemparkan dunia iaitu kehilangan pesawat MH370. Subhanallah...Maha Suci ALLAH. Kehilangannya diperkatakan serata dunia & penulis tidak mahu bercakap panjang tentang hal ini, cukuplah peristiwa ini memberi kesedaran kepada diri kita sebagai Muslim untuk lebih mendekatkan diri kepada ALLAH.

Banyak kata & bicara telah tersebar meluas di dunia tentang kehilangan MH370, penulis tidak mahu mengulas panjang biarkan saja orang yang ahli tentangnya mengkaji. Kita sebagai Muslim perlu mendoakan yang terbaik moga diberi keselamatan kepada mangsa-mangsanya & ingatlah ini ujian & hikmah tersirat di sebalik peristiwa ini. Rahsia ALLAH siapa tahu. 

Mari kita hayati bait kata dalam lirik nasyid ini yang bertajuk 'Taubat oleh Opick'! ALLAH menurunkan bala & ujian untuk memberi peringatan kepada hamba-hambaNya tentang dunia & akhirat. Usah kita bertangguh dari bertaubat dengan taubat nasuha bimbang kita tiada lagi punya masa untuk bertaubat kelak.



Taubat- Opick
Wahai Tuhan jauh sudah 
Lelah kaki melangkah 
Aku hilang tanpa arah 
Rindu hati sinarmu

Wahai Tuhan aku lemah 
Hina berlumur noda 
Hapuskanlah terangilah 
Jiwa di hitam jalanku

Ampunkanlah aku 
Terimalah taubatku 
Sesungguhnya engkau 
Sang Maha Pengampun Dosa

Ya Rabbi ijinkanlah 
Aku kembali padaMu 
Meski mungkin takkan sempurna 
Aku sebagai hambaMu

Berikanlah aku kesempatan waktu 
Aku ingin kembali 
Kembali kepadaMu

Dan mungkin tak layak 
Sujud padaMu 
Dan sungguh tak layak aku



No comments:

Post a Comment