Friday 29 November 2013

Sanah helwah & Zhu ni sheng ri kuai le for myself ^__^

Salam seindah rekayasa alam ciptaan ALLAH...

Al-Hamdulillah, penulis ucapkan syukur padaNya kerna dengan rahmat & kasih sayangNya penulis masih lagi bernyawa di bumi Ilahi. Masih mengharap sekelumit redha & rahmat dariNya. Pejam celik pejam celik penulis sudah menghampiri tarikh kelahirannya pada 30 November 2013. Esok sudah tarikhnya. Berdebar menunggu hari esok sama ada penulis masih punya masa atau tidak untuk merasai nikmat dunia ini.

Diceritakan sedikit ya, tentang penulis. Tanggal 30 NOVEMBER 1990 lahirlah seorang bayi perempuan yang sangat comel menjadi puteri sulung dalam keluarganya. Puteri yang lahir ini bakal membawa legasi keluarga. Bagaimana dicorakkan dia begitulah dia masa remajanya. Dia membesar dalam keluarga yang serba sederhana, tidak pernah dilimpahi dengan harta hanya dia kenal adalah kasih sayang ibu ayahnya yang melimpah ruah terhadapnya.

Dia lahir & membesar dengan baik hasil didikan tegas oleh seorang ayah yang bernama Yaakob bin Seman. Ayah yang mengajarnya membaca al-Quran daripada alif ba ta hinggalah dah khatam. Ayah yang menemaninya saat dia teruk dibuli rakan sekelas. Ibu pula tentunya orang paling bahagia kerana dapat melahirkan seorang puteri yang comel sepertinya. Tentu sahaja dia mahu puteri sulungnya berjaya dunia & akhirat.





Dia membesar dalam lingkungan biah yang baik hinggalah dia mesuk ke alam sekolah menengah. Di sekolah menengah semua kawannya adalah perempuan, jadilah dia insan yang tak suka budak lelaki. Katanya lelaki ini melecehkan dan sukar untuk dipercayai. Itu yang ditanam oleh ayahnya sejak dia kenal sekolah menengah. Ayah selalu pesan jangan nak bercinta masa belajar padah nantinya. Belajar biar abis dulu barulah boleh nak fikir tentang kawin. Jadi anak sulung apa boleh buat, memang penulis seorang yang suka mendengar kata ibu dan ayahnya tapi terkadang dia menunjuk belangnya mengikut jejak ayahnya yang bila di kata A maka A lah jawabnya. Pendiriannya tetap.

Terima kasih mama & ayah yang telah membesarkan penulis hingga menjadi seperti sekarang. Terima kasih atas segala curahan kasih sayang mama & ayah. Penulis sangat menghargainya.

  

No comments:

Post a Comment