Monday 2 December 2013

Warkah Buat Insan Yang Pernah Hadir dalam Kamus hidupku ^_^

Aku tak mampu untuk sentiasa ada di sisi orang yg aku sayang sama ada ketika kalian susah atau senang. Aku yakin ALLAH sentiasa ada di sisi kalian orang-orang yg aku sayang. Dek kerana itu aku hanya mampu menyedekahkan al-Fatihah pada kalian moga kalian sentiasa di jaga iman & diberi kekuatan dalam menghadapi setiap ujian yang mendatang.

Moga aku juga bisa tenang dengan menyerahkan segala urusan kalian orang yang aku cintai & sayangi kepada ALLAH Yang Maha Kuasa. Aku tidak mampu mengharap lebih untuk kalian orang yang aku sayangcukup sekadar aku mengirim doa & al-Fatihah lewat setiap solatku pada kalian, InsyaALLAH kalian di jaga ALLAH. Aku tidak berhak menentukan bagaimana hidup kalian orang yang aku sayang tapi aku punya hak untuk sentiasa mendoakan kebahagiaan & kejayaan dunia & akhirat kalian.

Cukuplah ALLAH tempat aku menyerahkan segalanya. Hanya satu yang ku harapkan pada kalian, hargailah setiap orang yang ada disekeliling kalian keran itu tanda ALLAH menyayangi kalian. Orang yang aku sayang, hargailah setiap nikmat yang ALLAH berikan & anugerahkan untuk kalian, jangan sampai nanti nikmat itu sudah pergi jauh darimu baru kalian hendak menyesal.

Usah peduli apa kata orang yang dilemparkan pada kalian yang penting lihat & dengar apa pandangan ALLAH pada kalian. Sudah cukup berbaktikah kita pada Islam? Sudah cukup berjasakah kita pada bumi Tuhan? Itu yang harus kita koreksi terlebih dahulu sebelum kita mahu menyalahkan orang yang ada di samping kita.

Warkah itu kukarang buat kalian orang yang aku sayang. Moga kasih sayang ALLAH sentiasa bersama kalian. Ku akhiri setiap bait kataku dengan lafaz salam dan sekelumit kemaafan andai kataku mendatangkan radang di hati kalian. Al-HAMDULILLAH...kerana ALLAH telah mengurniakan aku insan-insan yang baik di sisiku. Terima kasih kerana menjadi sebahagian dari insan-insan yang melengkapi hidup aku sebagai manusia yang terkadang memerlukan nasihat & semangat yang membina dari keluarga, dan sahabat2 kerana ALLAH.

No comments:

Post a Comment