Thursday 26 December 2013

Seronokkah Aku Berusrah?


Ramai insan di dunia
Aku terpilih di sisiNya
Menjadi ahli usrah terkadang naqibah
Yang ku damba selamanya
Apa erti usrah?
Ramai menidak malu
Ramai menolak mentah
Ramai memusuh salah
Ramai memandang benci
Hanya kerana namanya usrah

Belum kalian lihat
Betapa indahnya berusrah
Manis pahitnya di telan bersama sahabat
Sakitnya perjuangan
Peritnya pengorbanan
Semua membutuh keikhlasan
Akhirnya manis menemui Ilahi

Dengan usrah
Aku kenal diri
Aku kenal ukhuwwah fillah
Aku kenal Islam
Aku mahu genggam kemanisan berusrah
Aku mahu sebar keindahan berusrah
Menyerap masuk dalam jiwa
Insan bernama muslim istimewa

Seronokkah aku berusrah
Semuanya terjawab kini
Hanya kerana aku ada usrah
Makan bersama-sama
Terhidang luas makanan buat rohani
Menuntut ilmu baharu
Pasti tiada dalam kuliah semata
Keteguhan berukhuwwah
Mengenal Sang Pencipta
Manisnya hanya ALLAH Maha Tahu

Aku ahli usrah & punya usrah
Bangga punya usrah
Pasti aku beda pada yang lainnya
\Bahagia punya usrah
Berkongsi suka duka serta ilmu
Sudah tentu jawapanku
Seronok berusrah
Aku lahir sebagai muslimah
Aku bersyukur punya usrah.





No comments:

Post a Comment