Saturday 14 September 2013

Sayangi Bumi Anugerah ALLAH


Sayangi Bumi Anugerah ALLAH.

Salam seindah alam anugerah Tuhan...Apa khabar sahabat2? Apa khabar juga imanmu? Apa khabar orang sekeliling kamu?

Hari ni QalamWardahZinnirah nak bercerita pasal bumi. Ya, bumi tempat kita menetap, berjalan, mencari & mendapatkan rezeki, berkomunikasi dengan manusia lain dan di bumi jugaklah nanti kita dikebumikan (menuju alam kematian). Apa yang menarik tentang bumi sampai penulis nak bercriter pasal bumi yer?

Kalian tahu apa yang berlaku pada bumi sekarang? Ni isu semasa yang patut di ambil peduli oleh semua yg bergelar manusia. Tak tahu? SubhanaALLAH...astaghfirullahal’azim...nak tahu? Jom tengok gambar2 ni...



Benarlah firman ALLAH dlm surah Ar-Rum ayat 41 yg bermaksud:
“Telah tampak kerosakan di darat & di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia; ALLAH menghendaki agar mrk merasakan sebahagian dari akibat perbuatan mr, agar mrk kembali ke jalan yg benar.”
Penulis tak nak berceloteh panjang kali ni cukuplah sekadar memaparkan video berkenaan bukit2 kurniaan ALLAH pada kita telah ditarah sangat dahsyat.
Ambillah pengajaran dari apa yg telah berlaku disekeliling kita, jangan hanya berpeluk tubuh & selesa dgn kehidupan kita tanpa sejenak berfikir tentang dunia.

No comments:

Post a Comment