Saturday 28 September 2013

Satu Hari Satu Buku

Mukmin Profesional Celik Mata Hati

Al-hamdulillah...ALLAH memberi peluang kepada WardahZinnirah untuk menulis sesuatu buat peringatan diri sendiri & sahabat2. 

Malam ni WardahZinnirah nak kongsi pasal buku Mukmin Profesional Celik Mata Hati. Sempatlah belek buku2 tambahan sambil2 duk wat thesis. Maklumlah dah tahun akhir di universiti. Membaca buku karangan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi banyak memberi kata2 semangat & memberi suntikan hati yang baik buat penulis.

Nak jadi mukmin kena profesional. Maksudnya kat sini, kita kena jadi seorang muslim yang betul2 profesional. Agama Islam di hayati dalam setiap hela nafas kehidupannya. Islamnya tidak hanya pada ibadah tetapi juga pada masa belajar atau bekerjanya di masih Islam.

Bersyukurlah kerana kita dipilih olehNya menjadi umat Islam yang mana ibu dan ayah kita adalah Islam. Bersyukurlah...kerana kita hidup dalam keadaan Islam, tapi jangan sampai masa kita menghembuskan nafas nanti kita bukan lagi Islam. Na'uzubillah.

Bagaimana dengan orang yang bukan Islam? Kita sama2 doakan moga suatu hari nanti ALLAH memberi hidayah & petunjuk kepada mereka supaya mereka turut sama merasai kemanisan & keindahan Islam.

Ha...kat bawah ni penulis sempat ambik gambar buku ni...




Moga dapat memberi mamfaat & ilmu perkongsian buat semua.

No comments:

Post a Comment