Wednesday 24 July 2013

Salam Ramadhan al-Mubarak ^_^

SATU HARI SATU BUKU

SubhanALLAH...hari ni dah masuk 16 Ramadhan 1434H. Cepatnya masa bulan Ramadhan berlalu.
Baiklah hari ni QalamWardahZinnirah nak cerita tentang buku. Wardah Zinnirah sempat membeli sebuah buku baru bertarikh 22 Julai 2013 bersamaan 13 Ramadhan 1434H. 

Penulis diajak oleh sahabat2 untuk keluar membeli-belah di Kompleks PKNS Bangi. Terima kasih banyak2 kat kak syusyu, kak mira dan raihan sebab sudi bawa penulis jalan2. Jalan punya jalan ingat nak cari baju rayer tapi semuanya mahal lagipun mama dah sediakan baju rayer untuk puteri sulungnya. Jadi penulis dan seorg sahabat memilih singgah di kedai buku. Wah...banyaknya buku! SubhanaALLAH...Lagi seronok kalau dapat beli.

Belek punya belek penulis pantas mengambil buku bertajuk "Semuanya Soal Hati" karangan Pahrol Mohamad Juoi. Menarik tajuk buku tentang hati. Macam mana nak merawat hati? Macam mana nak jaga hati? Macam mana nak bagi hati kita sentiasa ingat ALLAH? Iman & hati. Ha..ni bukunya...



Dah ada buku ni? Belum? Jom bedah buku ni!

Seronok sebenarnya baca buku & penulis nak ajak semua baca buku tapi pandai2lah pilih buku. Kebanyakan orang memberi persepsi bila membaca buku pasal hati tentu ada kaitan dengan cinta. Benar hati memang ada kaitan dengan cinta tapi hati juga ada kaitan dengan perasaan2 lain...gembira, bahagia, sedih, marah, sabar, sayang, pengorbanan, perjuangan, mujahadah semuanya memerlukan kekuatan hati.

Buku karangan Pahrol Mohamad Juoi ni juga membantu dan menjadi vitamin tambahan kpd pembentukan hati individu muslim. Buku yang penuh dengan informasi, warna warni, ilustrasi, isi2 penting yang diolah dengan cara yang menarik, cerita2 iktibar dan yang penting ada ayat2 Quran yang mengisi kekosongan buku. 

Memetik kata2 penerbit Telaga Biru Sdn. Bhd. dalam buku ini, "untuk mengetahui sejauh mana ALLAH mengingati kita, tanyalah hati sendiri sejauh mana kita mengingatiNya."

This book give me spirit to read a lot of books in other to get and gain the knowledge. I love the books.

Niat penulis cuma satu mahu berkongsi betapa bahagianya akal fikiran dan hati kita bila dapat membaca buku2 yang memberi makanan khususnya kepada rohani kita. Gambar2 di bawah adalah antara isi2 menarik yg terdapat dlm buku ni.







Ha...apa tunggu lagi jom kita dapatkan buku ni! Jika tak berkemampuan pun boleh tengok online. Penulis bagi link dengan web Ustaz Pahrol Mohamad Juoi yer.

  
Marilah kita sama2 menilai bagaimana kedudukan hati kita. Adakah telah bersedia menghadapi hari akhirat sana? Adakah kita bisa membawa amal kebajikan kita di sana. Usah hanya memikir soal cinta pada manusia yg tak pernah semata tapi hati kita harus di isi & digilap dengan cinta pada Rabb yang Maha Esa. InsyaALLAH cinta yg lain bakal menyusul tiba.

No comments:

Post a Comment