Friday 27 March 2015

Ya ALLAH...Rindunya keranaMu

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Al-Hamdulillah...ucapan syukur menutur laju di bibir penulis. Sudah lama benar dia meninggalkan blog ini sepi tanpa bicara & perkongsian. Sungguh penulis merindui detik dia bersama blog ini. Ya ALLAH...terima kasih di atas kesempatan yang Engkau berikan. & kata rindu ini di dedikasi buat mama, ayah, adik-beradiknya yang jauh di mata tetapi sentiasa bermain di fikirannya. Menambah rindu yang bertimpa-timpa hanya Engkau pengubatnya.Biar sejauh manapun diri ini bergelar musafir di bumi ALLAH, cinta kasih & sayang tak pernah padam terhadap insan-insan yang banyak membantunya berdiri di jalan ini. 

Cebisan kenangan yang masih tersimpan semasa penulis pulang ke kampung. Al-Hamdulillah ada masa diluangkan bersama adik-adik tersayang. Tambahan kami memang punya kesukaan yang sama, menziarahi pantai-pantai yang ada di kawasan kediaman kami. Subhanallah...pantai2 ini menenangkan. ALLAHUAKBAR...tak terkata saat melihat pemandangan pantai, menikmati udara nyaman pantai, mendengar alunan merdu ombak memukul pantai. Sungguh penulis merindui aktiviti ini bersama-sama keluarganya.







Ya ALLAH...Rindunya keranaMu
Dek kerana rindu itu 
Ku lakar berkali-kali doa buat kalian
Ku sebar lewat angin betapa diri merindui
Tidak lupa hadiah al-Fatihah mengiringi

Karangan rindu di hati
Bisa diketahui Ilahi
Namun tidak difahami insani
Rindu ini demi Ilahi
Biar ke mana kaki melangkah
Harus mengingat diri
Kamu tidak sesekali
Bisa berdiri sekarang
Andai tiada yang membahumu
Andai kasih ALLAH
Tidak memayungimu 
Sudah pasti kamu jauh terpesong dari jalanNya...

Kesedihan mula merajai hati bila mendapat khabar sedih kehilangan anak saudara bongsu, Suri Tihani Qisya bt Shukri & kepemergian ayah Long bertemu ALLAH Yang Maha Esa. Dua insan terdekat dalam hidup penulis telahpun di ambil oleh ALLAH. Ya penulis tahu...mereka juga insan yang dipinjamkan ALLAH kepadanya. Terkejut saat menerima berita sedih ini...namun hati harus redha dengan kepemergian mereka ke alam lain. Damailah kalian di sana. Penulis juga menunggu masa menemui Tuhan Yang Maha Penyayang. Terdetik di hatinya bagaimana keadaannya ketika sakaratul maut nanti? Bagaimana dia saat jenazahnya dikafankan & disolatkan?

Mari sama-sama kita hadiahkan surah Al-Fatihah & doa "Allahumma ighfirlahum warhamhum wa 'aafihim wa'fu'anhum...Setakat ini dahulu catatan hati penulis hari ini yang mahu dikongsi bersama-sama sahabat. Siiru 'alaa barakatillah.


No comments:

Post a Comment