Friday 3 April 2015

Kematian Itu Pasti

Bismillahirrahmanirrahim....

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...


Al-Hamdulillah...ucapan syukur ini mahu sentiasa dituturkan kerana rahmat ALLAH tak pernah padam untuk dirinya. Sentiasa memayungi imannya daripada terus leka dengan keindahan dunia.Al-Hamdulillah nikmatMu yang melimpah-ruah memungkinkan penulis dan sahabat-sahabat memilih destinasi perjuangan Islam ini. Moga kita tetap istiqamah berada jalan dakwah, jalan perjuangan ini walau sukar bakal ditempuhi. Syurga yang di dambakan oleh semua manusia bukan semudah kita memetik jari, bukan juga semudah kita menanam cita-cita & impian tanpa kita ada rasa untuk meneruskannya dengan USAHA.


Sungguh berada di medan perjuangan ini memberi pengalaman yang sangat berharga & terindah bagi dirinya. Kasih sayang ALLAH tidak pernah kurang terhadapnya cuma terkadang dia terleka dengan dunia hingga rebah tersungkur tanpa arah. Diri harus terus kembali pada ALLAH pencipta & pencinta abadi. Ya ALLAH kuatkanlah kaki ini melangkah di jalanMu...Ya ALLAH teguhkan hati ini untuk terus bergelumang dengan nikmat perjuangan Islam...Ya ALLAH berikan kami kesempatan untuk mengakhiri kehidupan kami dengan husnul khatimah. Mati dalam jihad mempetahankan agamaMu. Ameen.


Di pagi hari bangun teringat pada hamba ALLAH yang telah kembali padaNya, Suri Tihani Qisha bt Shukri. Mengingatkan penulis bahawa kehidupannya sementara di akhirat sana kekal selamanya. Damailah anak buah bongsu penulis, dia menunggu di pintu syurga. Saham untuk ibu bapanya di akhirat kelak. Kepemergian Suri amat mengejutkan penulis...dia pergi membawa senyum dalam sakit yang dihadapinya iaitu sakit jantung berlubang. Daripada dia terus menderita dengan penyakitnya...akhirnya ALLAH telah mengambilnya tanggal 23 Mac 2015 detik 11.15malam. Tersentap hati...sebak di dada hanya ALLAH yang bisa mengetahuinya. Hilang sudah seorang anak saudara penulis. Usah risau sedih itu terubat dengan memetik bicaranya dalam facebook,



"Benar Kalamullah ini mengajarnya redha dgn dua berita pemergian insan terdekat dgnnya. Mengajar diri ini tidak selamanya di dunia...mengajar diri org2 yg disayangi tidak selamanya di sisi kita. sama ada kita yg pergi mengadap Ilahi terlebih dahulu atau kaum kerabat kita. Allah Maha Penyayang.
Mari kita berhenti sejenak hayati surah ali-Imran ayat 185 tentang mati itu pasti & surah al-Ankabut ayat 57 juga berkisar tentang mati.
Usah berangan hidup lama di dunia ini...duhai diri...muhasabah hati di pagi hari.
Hadiahkan alFatihah untuk bapa saudara sulung sebelah ibu & anak saudara bongsunya. AlFatihah sebaik-baik doa...
Allahummaghfirlahum warhamhum...wa'aafihim wa'fu 'anhum."

Mari penulis tinggalkan sahabat semua dengan lirik nasyid "Andai Ku Tahu-Ungu". Moga pagi ini & hari-hari seterusnya sentiasa mengingatkan kita kepada detik kematian yang kita tidak tahu bila mati menjemput kita. Penulis tinggalkan juga dengan gambar-gambar Suri Tihani Qisha.





Andai Ku Tahu

Album : Surga-Mu

Munsyid : Ungu
http://liriknasyid.com




Andai ku tahu

Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon Tuhan 
Tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon Tuhan 
Jangan kau ambil nyawaku

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Andai ku tahu
Malaikat-Mu kan menjemputku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada-Mu
Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada-Mu






------------------------------------------------------------------------------------------ 
Dapatkan lirik-lirik nasyid di http://www.liriknasyid.com
eXpresi PENYEGARAN diri

No comments:

Post a Comment