Tuesday 4 September 2012

Sabar Itu Indah ^_^


KU DAMBA KETENANGAN HAKIKI


Bila hati dipagut resah
Kepada siapa aku mahu berserah
Bila hati rasa tak tenang
Dihimpit dugaan yang mendatang
Aku jadi buntu , resah memburu
Akalku tak menentu
Tiada siapa yang mampu membantu
Aku rupanya terlupa….
Ada Allah yang sangat menyayangiku
Ada Allah yang Maha Mendengar
Gejolak  jiwa
Mindaku
Aku membelek
Buku keimanan
Sarat tersimpan sejuta kenangan
Aku merenung
Pada hati yang gundah
Betapa aku menjauhi Tuhan/Allah
Allah…sayangilah aku..
Allah…Engkau tetap pelindungku
Allah…Engkau tempat aku memohon pertolongan
Ku pujuk jiwa yang resah
Ku belai hati yang gelisah
Al-Quran ku hayati
Al-Quran ku aluni penuh kerendahan hati
Aku kembali tenang dengan ujiaNya
Aku kembali redha menempuh kehidupanku
Agar aku bisa jadi manusia  tegar
Dunia dan akhirat

No comments:

Post a Comment