Thursday 27 September 2012

Duhai Sahabat2ku...Diriku Merindumu kerana ALLAH


SAHABATKU...AKU MERINDUIMU KERANA ALLAH

Sahabatku…aku terlalu merindui kehadiranmu...
Di kejauhan ini aku menitip rasa rindu lewat angin...
Aku mengirim rasa sayangku kerana ALLAH padamu sahabat lewat oksigen anugerah ALLAH...
Ingin sekali ku dengar gelak tawa dan kisah ceriteramu...
Nasihat berhargamu masih hangat terngiang-ngiang di telingaku.

“Maafkan aku sahabat...aku tidak mampu menyayangimu sebaiknya...saat dirimu memerlukan aku di sisi, aku lantas hilang, leka dengan masalahku...saat dirimu meronta mencari di mana sahabat baikmu, aku telah lama melayan hati yang sedikit luka sendirian...saat dirimu kesedihan meminta ada sahabat meneman kala duka, aku tidak terdaya menyusun langkah menemanimu sahabat...saat dirimu ditujah pelbagai tanggungjawab, sibuk mencari di mana sahabat tempat membagi rasa beban dengan amanah yang hadir dalam diari kehidupanmu...aku pula mencari alasan sibuk dengan tugasanku yang tersusun menanti amanah dipenuhi.  Pelbagai alasanku ukir  semata tidak mahu dirimu terluka dengan kehadiranku yang tidak mampu menjadi sahabat dunia akhiratmu. Maafkan aku sahabat, aku hanya mampu melihat dirimu tersenyum dalam kegembiraan walau hanya di kejauhan. Hanya kata maaf yang bisa ku tutur untukmu sahabat. Sesungguhnya aku merinduimu kerana ALLAH.”

“Ya ALLAH...Engkau Maha Mengetahui segala yang tersirat di hati hambaMu yang lemah ini. Ya ALLAH...Engkau ampunilah dosaku, kala aku tidak mampu menunai janji menjadi sahabat baik kepada sahabat-sahabatku. Ya ALLAH...Ya Tuhanku, ampunilah dosa sahabat yang ku sayangi keranaMu...saat dia terlupa bahawa kami pernah menabur janji menjadi sahabat saat suka atau duka...kurniakan kekuatan kepadanya dalam mengharung jendela kehidupannya...anugerahkanlah hati yang tabah dan tegar kepada sahabatku saat dia berkali diuji olehMu, Tuhanku. Ya ALLAH...sungguh aku terlalu merindui sahabatku...hanya padaMu ALLAH, ku merintih dan menangis...merindui saat manis aku menjalin persahabatan dengannya. Hanya padaMu ALLAH...aku berserah dan redha dengan takdirMu, jika perpisahan ini mengukir seribu ganjaran buat kami, jadikanlah kami insan yang tabah dengan ujian persahabatan ini...jadikan kami hambaMu yang sentiasa mensyukuri nikmat yang tersirat di sebalik ujianMu, Tuhan. Ya ALLAH...jadilah peneman setianya saat aku tidak mampu menemaninya di kala sukar atau gembira. Ya ALLAH...sentiasalah ada dan wujud di sisi sahabatku terutama masa dia tidak mampu berdiri tegak dalam menghadapi ujianMu. Ya ALLAH...anugerahkanlah ketenangan yang tiada tara pada sahabatku walau dimana kakinya memijak bumiMu. Ya ALLAH...kurniakan kebahagiaan dan kecemerlangan kepada sahabatku, makbulkanlah segala doa dan permintaannya. Jika hamabMu yang lemah ini menjadi ganti pada permintaan sahabatku, aku terima Ya ALLAH. Bukankah doa seorang sahabat untuk sahabatnya tanpa diketahui apa doanya sangat mustajab di sisiaMu, Tuhan? Aku meyakiniMu duhai Tuhan...moga dia menjadi hambaMu yang bersyukur dengan kehadiran CintaMu...moga kami tidak sama kesedihan saat salah seorang sahabat kehilangan dengan takdirMu.”

Terima kasih sahabat...
Kerna membuat diriku menitis air mata kesyukuran
Kerna membuat aku menjadi hambaNya yang cuba untuk tegar dengan mehnah yang mendatang
Kerna pernah singgah & mewarnai dunia kecilku
Kerna pernah menutur kata, “Kita bersahabat kerana ALLAH...uhibbuki fillah kaman.”

TeRiMa KaSiH aTaS sEgAla LaKaRaN mAniS pAhIT sAat kItA bErSaMa...
SuNgGuh SaHaBaTkU, aKu MeRinDuI kEhAdIRaNmU kErAnA ALLAH... 

  


No comments:

Post a Comment