Wednesday 27 June 2012


DILEMA PERINDU ILAHI  ( January 29, 2012)
Gamitan rindu pada ILAHI
Menyesakkan hatiku yang sunyi
Aku menutur kata rindu dan cinta
Pada Rabbul Izzati
Hatiku diuji cinta manusiawi
Cinta yang bakal melenyapkan cinta ILAHI
Cinta yang bakal mengurangkan kasihku pada Tuhanku
Aku takut bercampur resah
Layakkah aku mengejar cinta manusia
Sedangkan cintaku pada ALLAH belum sempurna?
Ya ALLAH…
Jauhkan aku dari cinta manusia
Halang aku dari terseksa merindui manusia biasa
Sekat hatiku dari terus suka dengan cinta manusia
Bentengi aku dari jatuh ke lembah cinta sang manusia
Ya ALLAH…
Izinkan aku merindui syurgaMu
Izinkan aku merindui hari bertemuMu
Izinkan aku merindui saat kematianku
Aku takut ya ALLAH…
Takut cintaku pada manusia
menjauhkan aku dari kasih dan sayangMu
Peliharaku dari fitnah dunia
Kernaku tahu ENGKAU Tuhan Maha Berkuasa
 Inilah dilema sang perindu ILAHI.

No comments:

Post a Comment