Thursday 19 April 2012

WARKAH BUAT SAUDARAKU DI PALESTIN (13.04.2009)


Duhai saudara seIslamku,
Inginku sapa hatimu
Inginku suntik keamanan padamu
Inginku curah segala cerita
Betapa bahagia hidup di tanah aman.
Jika aku,
Menjadi galang-gantinya
Aku sepenuh hati menyahutnya
Menggantikanmu di medan
Perang...berjihad fisabilillah
Duhai saudara seIslamku,
Hidupkan hatimu dengan nur keimanan
Cekalkan dirimu menempuh derita duniawi
Ceriakan dirimu dengan berita dari syurgawi
Kerna ku pasti
Suatu saat pelangi gemilang kan menantimu
Di pintu syurga Firdausi.
Aku menangisi
Setiap detik penderitaanmu
Aku menyesali
Diriku tidak mampu membantumu di medan sebenar.
Aku hanya mampu
Meluah jutaan rasa di kalbu
Aku  hanya mampu berdoa dan terus berdoa
Moga ALLAH memberimu keamanan hakiki

                                                              

No comments:

Post a Comment